You are here:  / Biuro i Biznes / PrestaShop – dlaczego warto?

PrestaShop – dlaczego warto?

PrestaShop – dlaczego warto?

Z biegiem czasu na rynku e-commerce dostępnych jest coraz więcej darmowych systemów pozwalających stworzyć sklep internetowy. Jest ZenCart, jest Magento i jest także opisywany PrestaShop.

PrestaShop pierwsze wrażenie

Pierwsze wrażenie z pracy na PrestaShop jest bardzo pozytywne. Szybka i bezproblemowa instalacja oraz intuicyjny interfejs to duży atut. Niestety nie wszyscy projektanci aplikacji webowych o tym pamiętają. Po przejściu do panelu administracyjnego ujrzymy dziesięć zakładek odpowiadającym różnym obszarom pozwalających sprawnie i szybko zarządzać sklepem internetowym, czyli biznesem. Standardowo wiele systemów e-commerce zbiera podstawowe statystyki ilu potencjalnych klientów odwiedziło witrynę oraz ile było zamówień itd. PrestaShop poszło o krok dalej i pokazuje nawet w postaci wizualnej ile odwiedzających sklep dodało produkt lub produkty do koszyka, a następnie jaki odsetek dokonało ostatecznie zakupu. Takie pomiary konwersji występują w zaawansowanych narzędziach jak Google Analytics tymczasem wbudowane narzędzie w PrestaShop jest doskonałym źródłem wiedzy dla działu marketingu internetowego czy nawet samego właściciela.

Funkcje i przeznaczenie

Często zdarza się, iż standardowe rozmieszczenie elementów na stronie jak np. menu czy boksu koszyka nie do końca nam odpowiada i koniecznie trzeba dokonać zmian. Przykładowo w systemie Magento zamiana elementów (przeniesienie boksu z lewej kolumny na prawą) była o tyle utrudniona, iż wymagała ingerencji w plikach systemu i działania na poziomie kodu źródłowego.PrestaShop posiada specjalny moduł do zarządzania boksami o nazwie „LiveEdit”.
Po jego aktywowaniu możemy dowolnie zmieniać układ boksów w witrynie przy użyciu popularnej metody drag & drop (przeciągnij i upuść) co niesamowicie ułatwia modyfikowanie witryny. Dodatkowo w PrestaShop jest dużo różnorodnych darmowych dodatków, które można aktywować zaledwie jednym kliknięciem. Kilka z nich to np.: Prezenty urodzinowe (klient otrzymuje automatycznie rabat w dniu swoich urodzin), LiveZilla (moduł czatu na stronie sklepu, aby klient mógł natychmiast otrzymać konkretną informację zwrotną), moduł SMS (właściciel sklepu otrzymuje SMS z systemu w momencie złożenia w sklepie nowego zamówienia). Zmiana wyglądu sklepu w oparciu o gotowe szablony jest równie prosta, wystarczy zainstalować moduł Import/export motywu i wybrać odpowiedni dla nas szablon graficzny. Można także zlecić stworzenie projektu graficznego agencji interaktywnej i następnie wdrożyć go do naszego sklepu internetowego.

System PrestaShop z szerokim wachlarzem funkcji i modułów nadaje się zarówno jako mały sklep internetowy z kilkunastoma kategoriami i produktami oraz jako duży sklep posiadający kilkaset produktów. Wbudowane narzędzia wspomagają nawet migrację bazy danych z systemu OsCommerce do PrestaShop. Ostatecznie system PrestaShop jest jednym z najlepszych dostępnych aktualnie darmownych systemów e-commerce.